Sneakers Customs: FreCustoms

Sneakers Customs: FreCustoms

02.07.2017 12:30

Pripomeňme si premakané sneakers remeslo ešte raz a nanovo, tentoraz z viac obchodného uhla pohľadu, s jednou z najdokonalejších strategií, ktorá podmienila vznik a náhly prísun obrovskej pozornosti ruka v ruke so zárobkom decentného množstva $$$ za relatívne krátky čas.

Vôbec nejde o scam, žiadnu pyramídovú hru, ba dokonca ani o ponziho schému. Ide o perfekné taktizovanie s využitím azda tej najsilnejšej marketingovej páky súčasnosti, v doprovode so zaužívanými obchodnými zvyklosťami, ako nadväzovanie a výmena kontaktov + budovanie partnerstiev.

Autori z FreCustoms sú názornym príkladom a tvorcami tohto majstrovského plánu. Približne pred tromi rokmi začali s budovaním a šírením sneakers entuziazmu naprieč sociálnymi sieťami, nepretržite informujúc, a hlásajúc o novinkách nielen v teniskovom priemysle, ale v podstate o všetkom milovanom, čo streetwear zahŕňalo. Jeden z autorov – Steven Vasilev, sa so vzrastajúcou pozornosťou rozhodol prispieť do komunity tvorbou ojedinelých, špeciálnych sneakers, nakoľko dobre vedel, po čom väčšina fanúšikov túži. Ukryl v tom však menší háčik. Vzhľadom na slušný počet vzťahov s populárnymi osobnosťami, ktoré sa mu podarilo spoznať vďaka sociálnym sieťam, začal ponúkať exkluzívne kusy práve celebritám. Bezpochyby, väčšine z celebrít sa pozdávala myšlienka vlastnenia jedinečných tenisiek, konkrétne sneakers naoko podobným modelom s premrštenou cenovkou. Tvorba bola teda ľahká, keďže dopyt tvorilo zopár osôb s obrovským vplyvom.

Práve obrovský vplyv bolo vehementné plus, čo FreCustoms priam vystrelilo do stredobodu záujmu množstva fanúšikov. Ľudom sa páčili FreCustoms modely, ich pôsobivý nápad skĺbiť prvky z pridrahých Guccim inšpirovaných“ modelov na ľudom veľmi dobre známe tenisky ako napríklad Air Force 1 alebo Yeezy. Zrovna modely FreCustoms zahŕňali pracne premakané tenisky s charakteristickými nášivkami predovšetkým florálnej tématiky. Sami sme podľahli tomuto boomu, a to v článku Kvetinková bomba ako custom Air Force 1. Odvtedy o FreCustoms vzrástol záujem ešte viac, pričom si vyslúžili pozornosť aj od významných portálov ako Highsnobiety a Hypebeast.

Tento výbuch záujmu priniesol ďalších, približne 2 milióny fanúšikov a neodmietnuteľnú príležitosť predstaviť nový pár na Paris fashion week, čím sa dostali nielen do sneakers sféry, ale aj celkovej módnej hry. Údajne v deň debutu ich stránku navštívilo cez 350-tisíc ľudí, pričom všetky dostupné modely vypredali behom dvoch dní. O modely mali záujem mená ako 50 Cent, Chris Brown alebo Drake. Business Insider vytvoril video zo zákulisia tvorby, ktoré obdržalo vyše 2 milióny videní.

FreCustoms sa teda v priebehu pár mesiacov podarilo vytvoriť inovatívny a nesmierne žiadaný produkt zaobalený do menej štandartnej, ale účinnej marketingovej stratégie. Ťažiac z obrovského dopytu spoločne s kreatívnym duchom, FreCustoms plánuje pokračovať v priemysle, a to s vlastnou módnou kolekciou FreeSupply a priebežným otváraním pop-up predajní naprieč celým svetom.

*zdroj foto: frecustoms instagram

Kategória:
Autor:Azeralal
späť na zoznam článkov
Viac

Novinky v obchode

  • Dámske LF1 sú proste namakané

    Na koniec roka sa klasicky Rooftop vyzbrojuje brutálnymi novinkami ako napríklad týmito zimnými (čítáť ďalej)

  • Zimné NMDčka sú realita

    Si ten typ, ktorý miluje NMDčka a chcel by si ich nosiť aj v tomto chladnejšom počasí? Adidas (čítáť ďalej)

  • Exkluzivity z Nike, ktoré musíš mať

    Jeseň odštartovala a zima je za dverami. Pre dokonalé splynutie s prírodou prichádza každoroč (čítáť ďalej)


Archív


Top 5 2017