Concrete vol. 5

Concrete magazín je v porovnaní so stálicami ako holandský Bomber, či škandinávsky Underground Productions graffiti časák s relatívne krátkou existenciou /od roku 2005/. Napriek tomu sa za tieto 3 roky dokázal presadiť a hlavne vyčnievať z radu množstva magazínov, ktoré každoročne v tejto oblasti vychádzajú. Všeobecným trendom je, že aj dávno zavedené časopisy sledujúce svoje lokálne scény sa snažia rozšíriť svoju čitateľskú základňu, ich záber je širší a oblastí, ktoré sa snažia mapovať je stále viac. Dobrým príkladom je známy Xplicit Grafx z Paríža, ktorý za svoju existenciu prešiel rôznymi vývojovými fázami a dnes je jeho záber celosvetový. Tento trend sa snaží sledovať aj poľský Concrete magazín, avšak s tou výnimkou, že sa zameriava predovšetkým na scény vo východnej európe, čo je vzhľadom na nedostatok kvalitných magazínov v tomto regióne to najlepšie, čo mohli jeho tvorcovia (pre nás) urobiť.
V piatom čísle sa nám Concrete predstaví vo svojej klasickej podobe, a teda úvodnými vlakmi z poľských metropol ako Gdansk, či Varšava. Vo Varšave zostaneme aj pri interview s miestnou TNA crew. Ďalšími v poradí sú Čechy, teda konkrétne Praha, kde sa report zameriava čisto na vlaky a metrá z tohto mesta v podaní ako miestnych writerov, tak aj turistov a v zápätí Brno report, z ktorého je to už len krôčik k reportu zo slovenských staníc, kde je logicky najviac zastúpená Bratislava a notoricky známe mená, predsalen však s novými ideami a ešte zaujímavejšími end 2 endami. Svoje zastúpenie tu ďalej má aj Maďarsko /Budapešť/,či Chorvátsko / Zahreb/. Napriek tomu, že časák je vo veľkej miere zameraný na vlakovú scénu, svojich pár stránok tu nájdu aj priaznivci chrómov, throw upov, pritraťoviek, či legálnych zón. Ekin a Daor vás v špeciáli s TRG crew prevedú systémamy ukrainských a ruských metier, za zmienku stojí určite aj špeciál ruskej crew UTOP s množstvom wholecars. Časopis už tradične uzatvára mix s fotkami z tours po svete v podaní prevažne writerov z východnej európy, vrátane Slovenska. Tento časopis je so svojimi 132 (!!!) stranami s minimálnym /rozumej takmer žiadnym/ počtom reklám výborným vypĺňačom času a rozhodne stojí viac ako len za povšimnutie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *